vad för smink jag använder och hur!

Har fått så många frågor från tidigare och nu hur jag sminkar mig, jag hade tänkt göra det i en sminkvideo men min webb hackar och har sig och jag har för tillfället ingen kamera att filma med heller så fotade bilder på produkterna jag använder och så täänkte jag skriva till hur jag applicerar dom och var!:)

Jag börjar alltid med att smörja in ansiktet, sen tar jag det här pudret från isadora och häver ut det i hela ansiktet tills det blir en fin jämn yta. Tar inte särskilt mycket av det eftersom att det funkar utmärkt på min hy så jag behöver inte ha en massa för att det ska täcka saker.



Sen efter att jag har använt mig utan det så tar jag solpuder med en puderborste och aplicerar det på kindbenen och sen lite grann i pannan och det övriga delarna i ansiktet.  Och det pudret är också från isadora.



Sen efter det så är själva basen klar och jag övergår till ögonen där jag använder mig av en vit eyeliner (fågelbajs som folk även kallar det haha) sätter det runt hela ögat,  på övre ögonlocket och sen under ögonen lite just under ögonfransarna och litelite i ögonvrån.



Sen tar jag en beige ögonskugga som jag häver över hela ögonlocket så det blir lite ljusare och den vita eyelinern inte syns lika starkt mera så det mesta blir lite hudfärgat men ändå lite ljusare.



Sen böjer jag fransarna med en helt vanlig ögonfransbörjare!



Och sen använder jag den här mascaran på dom övre fransarna



Och den här på dom undre fransarna eftersom att den är lite mer torkad och är lättare att måla dom med eftersom att om jag använder den andra så blir nederfransarna lättare klumpiga och så har jag så långa underfransar så dom blir då skitlånga och fula med den andra haha.



Sen fyller jag bara i ögonbrynen!




Och så är det klart! Ignorera hur ful jag är på bilden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0