sminkning - steg för steg

har lovat er nu läänge att jag ska visa er steg för steg av min sminkning men har aldrig orkat, men har fått det gjort nu! men inga vidare bilder hade varit enklare om jag hade haft någon som fotade åt mig samtidigt jag sminkade mig, men får väl berätta med text å allt så ni förstår!:)

använder mig av denna foundation som jag sätter i hela ansiktet och inte så mycket.

sätter foundation på en smink-svamp och häver ut det med den så det blir jämt

sen sätter jag ett tunt lager puder bara för att min foundation är rätt glansig

såådär ser det ut då

sen använder jag den här ögonskuggan över hela ögonlocken

sen tar jag en vit eyeliner

och med den målar jag runt hela ögonen öven lite upp från ögonvrånet ut på ögonlocket

böjer ögonfransarna!

och målar dom med denna mascara

fyller i ögonbrynen endast för att mina är så himla ljusa och är snyggare med mörkare ögonbryn när jag har mörkt hår!

slutar med solpudret..

som jag bara sätter på kindbenen för att se brunare ut!

och så vare klart, ser dock ut som nån köttbulle i ansiktet.. hahah



det var det!  ha det bra :))

Kommentarer
Postat av: Anonym

helå

2011-02-19 @ 16:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0